پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

پرونده ویژه| اسرائیل، خطر و الگو

«جف هالپر» مؤسس کارگروه اسرائیلی مخالف تخریب خانه‌های فلسطینی معتقد است: «سرزمین‌های اشغالی همانند آزمایشگاهی است که نه فقط به لحاظ امنیت داخلی برای اسرائیل مهم است، بلکه به این کشور اجازه داده به محوری در صنعت امنیت داخلی در عرصه جهانی تبدیل شود.»

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ «نائومی کلاین»1 در نظریه «شوک» خود می‌گوید: «اسرائیل الگوی هشدار دهنده‌ای برای جهانیان است. چرا که اسرائیل تعریف مبارزه با تروریسم و امنیت را تغییر داده است.» به گفته کلاین2 اسرائیل به غرب یک پیشنهاد ساده داده است: «ما از بدو تولد با شعار مبارزه با تروریسم شما سر و کار داشته‌ایم. اجازه دهید جنگ‌افزارهای پیشرفته و شرکت‌های جاسوسی و خصوصی شده ما راهکار را به شما نشان دهند.»

اسرائیل همواره با کشورهای همسایه و در داخل دچار جنگ و درگیری است ولی با این حال توانسته رشد اقتصای و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. اما چگونه؟ دلیل آن بسیار ساده است. این رژیم اقتصاد خود را بر فرضیه جنگ دائم بنا کرده است که باعث شده این رژیم تبدیل به الگویی برای بازارهای بعد از یازده سپتامبر شود. در این بین آمریکا بزرگ‌ترین مشتری اسرائیل از جهت نیروی انسانی و تسلیحاتی به حساب می‌آید.

عامل رشد اسرائیل از جهت نظامی و تسلیحاتی آزمایشگاه انسانی است که مردم فلسطین آن را تأمین می‌کنند. در واقع جمعیت چند میلیونی نوار غزه و کرانه باختری اندکی بیشتر از موش‌های آزمایشگاهی هستند که در آزمایشات نظامی اسرائیل به منظور ثروتمند کردن شرکت‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان نمونه «نادرا شلهوب کِوورکیان»3 در جریان یک سخنرانی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت که سلول‌های فلسطینی، به آزمایشگاه‌هایی برای تولیدات امنیتی اسراییل تبدیل شده‌اند. همچنین روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» از قول این استاد دانشگاه گفت: «شرکت‌های نظامی در قدس بر روی کودکان فلسطینی آزمایش میکنند. رژیم اسرائیل تلاش می‌کند تا فلسطینی‌ها را تحت نظر یک رژیم سرکوب‌گر کنترل کرده تا توسعه و فروش فناوری‌های امنیتی خود را افزایش دهد.»4 البته باید اذعان داشت که این آزمایشات اختصاص به شرکت‌های نظامی ندارد. بلکه شرکت‌های داروسازی نیز از این مواهب شوم بی‌بهره نمانده‌اند.5

«جف هالپر»6 مؤسس کارگروه اسرائیلی مخالف تخریب خانه‌های فلسطینی معتقد است: «سرزمین‌های اشغالی همانند آزمایشگاهی است که نه فقط به لحاظ امنیت داخلی برای اسرائیل مهم است، بلکه به این کشور اجازه داده به محوری در صنعت امنیت داخلی در عرصه جهانی تبدیل شود.»

به طور مثال در شهر هبرون یا همان الخلیل، 200 هزار فلسطینی سال‌هاست که تحت نظارت چند هزار ساکن افراطی اسرائیلی زندگی می‌کنند. سربازان و ساکنانی که برای سرگرمی و اشغال با مصونیت کامل به مردم بی‌گناه فلسطینی حمله می‌کنند.

نهاد قانونی مدافع حقوق بشر «یش دین»7 که اتفاقاً اسرائیلی هم هست بین سال‌های 2011-2005م هفتصد و هشتاد و یک مورد شکایت درباره جنایات شهرواندان اسرائیلی علیه فلسطینیان و اموالشان ثبت کرده است. اما 84% این شکایات به دلیل ناکامی در بازرسی و تحقیق بسته شده است. این همان حقوق بشر و  مردم‌سالاری است که آمریکا ادعای وجود آن در رژیم صهیونیستی را دارد.

 

اسرائیل الگو برای پلیس شیکاگو

بعد از 11 سپتامبر لابی‌های یهودی طرفدار اسرائیل موفق شدند صنعت فرستادن فرماندهان پلیس شهرهای بزرگ آمریکا به اسرائیل را راه‌اندازی کنند. به عبارتی دیگر برای صنعت «امنیت اسرائیل» بازاریابی کردند. بنابراین شما اصلاً تعجب نکنید که اسرائیل با وجود ماهیتی اشغالگر، ظالمانه و محکومیت بین‌المللی، الگویی برای پلیس شیکاگو باشد.

نهاد «جینسا»8 گروهی از نو محافظه‌کاران حامی منافع اسرائیل هستند که روابط‌کاری نزدیکی با (IACP)9 دارند. این نهاد از سال 2002م  تاکنون بیش از یازده هزار نیروی پلیس آمریکا را تحت‌برنامه «مجریان قانون» به اسرائیل فرستاده‌اند. بنابراین رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با شهروندان خود اصلاً جای تعجب ندارد. چرا که این الگوی رفتاری همان رفتار نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز سربازان اسرائیلی با مردم فلسطین و عرب‌زبان است.10

انتهای پیام/

پی‌نوشت:

1 Naomi klein

2- یک روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی یهودی- کانادایی است که بیشتر از همه به به‌خاطر تحلیل‌ها و نقدهایش بر جهانی‌سازی شرکتی(corporate globalization) شهرت پیدا کرده‌است.

3- پروفسور نادرا شالحوب-کوورکیان ، لارنس دی بیلی ، رئیس حقوقی در دانشکده حقوق-انستیتوی جرم شناسی و دانشکده کار اجتماعی و رفاه عمومی در دانشگاه عبری اورشلیم است. وی از فعالان ضد خشونت دیرینه ، فعال فمینیستی فلسطینی و مدیر برنامه مطالعات جنسیتی در مادا کارمل ، مرکز عربی تحقیقات اجتماعی کاربردی در حیفا است.

4- https://www.irna.ir/news/83224802.

5- http://nahadiran.ir/site/?PageId=news&title=&index=2WQLPWe1VJbTJns6E4NZtRoKcuDiSOYfGSVArDpGMC-aSiA_EG_z5lsTjhCtN3rJyyDUXupoL7OSD1CwPKgymO8Bua05nWEzAMtuJ4FGxIpftKJCB5Ys-qgjvM0Rhez6%7Co1RRGKtafeQstr6Bxx2SlGnZdN7tNPiYwT8eEscpX4s,

6- Jeff Halper

7- Yash Din

8- JINSA: Jewish Institute for National Security Affairs

9- انجمن بین المللی فرماندهان پلیس آمریکا

10- فصلنامه سیاحت غرب، روش های نژاد پرستانه مشابه آمریکا و اسرائیل در مهار نظم عمومی، علی ابونعمه، ترجمه: مرتضی بارانی، مهر و آبان 1393، سال دوازدهم، شماره 136 و 135، ص 59-41.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.