پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

معرفی کتاب| اسرائیل بدون روتوش

کتاب «اسرائیل بدون روتوش» ماهیت و برخی ویژگی‌های اسرائیل را تبیین نموده است که در موضوعات مختلف، مثل تروریسم، نژادپرستی، توسعه‌طلبی، سلطه‌گری، نظامی‌گری، جاسوسی، و ... دسته بندی شده و مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ در این گزارش به معرفی کتاب اسرائیل بدون روتوش نوشته دکتر مجید صفاتاج می‌پردازیم؛

کتابی که اینک در پیش رو دارید، ماهیت و برخی ویژگی‌های اسرائیل را تبیین نموده است که در موضوعات مختلف، مثل تروریسم، نژادپرستی، توسعه‌طلبی، سلطه‌گری، نظامی‌گری، جاسوسی، و ... دسته بندی شده و مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. بدین لحاظ این کتاب را "اسرائیل بدون روتوش" نام نهاده‌ام. این کتاب می‌تواند یکی از مهم‌ترین اسناد شناخت صهیونیسم جهانی و رژیم صهیونیستی و سیاست‌ها و ترفندهای شیادانه و توطئه‌های آن باشد. توطئه‌هایی که رهبران صهیونیسم و رژیم صهیونیستی، برای اجرای آنها، سال‌ها وقت گذاشته‌اند، و ثمرة آن را در آینده و دراز مدت می‌یابند.

مطالعة دقیق کتاب حاضر بینش فرد را نسبت به صهیونیسم و اسرائیل و سیاست‌های جهانی آن دگرگون می‌کند، و افق تازه‌ای را در برابر ذهن و ایده انسان می‌گشاید. شاید این سخن در ابتدای امر کمی مبالغه آمیز و باور آن دشوار باشد، اما یک بار مطالعه کتاب و اندیشه کردن در محتوای آن، تا حدودی نظر خوانندگان را به دیدگاه نگارنده نزدیک‌تر خواهد کرد. زیرا در اثر این ماهیت و ویژگی‌های صهیونیسم جهانی است که انتقال یهودیان سراسر جهان به فلسطین اشغالی، اشغالگری، توسعه‌طلبی، نظامی‌گری، مانورهای سیاسی و نظامی، جاسوسی رژیم صهیونیستی، مذاکرات چند جانبه صلح اعراب و اسرائیل، حملات و تجاوزات نظامی به دیگر سرزمین‌ها، سرکوب ملت فلسطین، ترورها، آدم ربایی‌ها، شکنجه‌ها و حتی طرح‌های صلح، و دخالت در دیگر کشورها، و نیز شهرک سازی در مناطق اشغالی عربی، مفهوم پیدا می‌کند.

فصل اول: نظام سیاسی اسرائیل

بررسی نظام سیاسی اسرائیل، مستلزم احاطه کامل به تمام مسائلی است که ارتباط با پیشینه، ساختار و تشکیلات این نظام دارد. برای این منظور ضروری است موضوعاتی از قبیل: تشکیلات سیاسی صهیونیسم قبل از تشکیل اسرائیل، ویژگی نظام سیاسی اسرائیل، نهادهای این نظام، قدرت حکومت در نظام سیاسی اسرائیل،  ریاست کشور به اعتبار اینکه او در رأس دستگاه اجرایی قرار دارد، قوه مجریه و هیأت دولت و چگونگی تشکیل حکومت و اختیارات آن، سیاست خارجی، قوه مقننه و چگونگی تشکیل پارلمان و نظام‏های قانونی که در این خصوص فعالیت می‏کنند و نیز موضوعات دیگری از قبیل نمایندگی نسبی که نظام انتخاباتی اسرائیل بر آن پایه‏ریزی شده است و چگونگی نفوذ و قدرت احزاب در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

فصل دوم: تروریسم

همان‌طور که در مقدمه کتاب اشاره شد؛ صهیونیسم ویژگی‌هایی دارد که در مجموع ماهیت آن را تشکیل می‌دهند. یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته این جریان، تروریستی بودن است. در چشم انداز صهیونیسم، یهودیان بر هر کسی مقدم‌اند و یک ملت را تشکیل می‌دهند. آنها برای رسیدن به اهداف خود، هر اقدامی را جایز می‌شمارند و  حاضرند حتی دست به کشتار غیریهودیان بزنند. این امر برگرفته از ماهیت تروریستی صهیونیست‌هاست.

تروریسم تا اعماق اندیشه و روح صهیونیست‏ها ریشه دوانده و سران آنها در باره دیدگاه‏های خود، کتاب‏های مفصلی را تألیف کرده‏اند.

فصل سوم: نژادپرستی

اسرائیل، فلسفه نژادپرستانه آشکاری با خود به همراه دارد و به حکم سرشت پیدایی خویش، نژادپرستی را اساس اندیشة بنیادی خویش قرار داده است. دلیل آن‌را در این نکته باید جست‌وجو کرد که صهیونیسم در میان اکثر یهودیان جهانی که یهودی‌گری را دینی آسمانی و معنوی و نه پیوند سیاسی ـ قومی به شمار می‌آورند، سر بر آورد و اندیشه میهن قومی یهود را مطرح کرد.

صهیونیسم به منظور توجیه اندیشه میهن قومی و رویارویی با فراخوانی به آمیختگی با دیگر ملت ها، هیچ تکیه گاهی جز نژادپرستی نیافت. برای ایمان به یهودی گری، همچون دین، لازم بود اندیشه یهودی‌گری، به عنوان نژاد مطرح شود و در برابر فراخوانی به آمیختگی، شعار صف بندی نژادی ارائه شود. همان گونه که "موسی هس"، در کتاب "رم و قدس" خویش در سال 1826 م بیان کرده بود:

«یهودیان از وجود خویش حفاظت کردند، زیرا توانستند غریزه نژادی خود را حفظ کنند

در این مبحث به منظور روشن ساختن هر چه بهتر ماهیت نژادپرستانه رژیم اشغالگر قدس سعی خواهیم کرد تصویر نسبتاً روشنی را از نژادپرستی صهیونیست‌ها و ابعاد و زوایای آن ارائه دهیم.

فصل چهارم: توسعه طلبی

توسعه‏ طلبی یکی از ویژگی‏های رژیم صهیونیستی است که بر اساس اندیشه‌ها و آرمان‌های رهبران جنبش صهیونیستی شکل گرفته است. «توسعه‌طلبی اصطلاحی است که درباره نقشه‏ های صهیونیسم جهانی که قصد اشغال تمامی فلسطین و قسمتی از سرزمین‌های عربی مجاور را در سر می‏پروراند، به کار می‏رود.»  توسعه‏ طلبی رژیم صهیونیستی را می‏توان از پرچم این رژیم و اشغال و الحاق سرزمین‌های فلسطین و سرزمین‌های دیگر کشورهای عربی به دولت جعلی اسرائیل شناخت. زمین‌هایی که مفهوم "میهن ملی" یهود که وعدة بالفور در سال 19017 و قطعنامه تقسیم در سال 1947 و خطوط آتش بس موقت در سال 1948 معین می‌کرد، تجاوز ‌نمود و نه تنها از نیل تا فرات بلکه از نیل تا خلیج فارس و حتی دریای سرخ را در بر می‌گیرد.

با نگاهی به سوابق اشغالگری رژیم صهیونیستی، عملیاتی شدن شعار اسرائیل بزرگ (از نیل تا فرات) تا حدی قابل تصویر است. صهیونیست‌ها تا قبل از سال 1948 با خرید زمین‌های فلسطینی (هر چند اندک)، اجرای نقشه از پیش طراحی شده خود را شروع کردند و سپس قطعنامه تقسیم سازمان ملل را پذیرفتند. اما اعلام تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 موجب از دست رفتن حدود 78 درصد اراضی فلسطینی شد که این امر در سال 1967 وضعیت جدیدی پیدا کرد. در این سال نه تنها کرانه باختری و نوار غزه بلکه صحرای سینا و بلندیهای جولان نیز به اراضی اسرائیلی اضافه شده و این اراضی چهار برابر شد. در سال 1982 نیز جنوب لبنان به اشغال اسرائیلی‌ها در آمد.

امروزه اصرار رژیم صهیونیستی به توسعه‌طلبی در این امر نمایانگر می‌شود که سرزمین را به بهانه‌های اعتقادی، دینی و تاریخی بی‌اساس به اشغال نظامی در می‌آورد. سپس ساکنان آن را از آنجا می‌راند و پس از آن، با جذب مهاجران یهودی از چهار گوشه جهان با تبلیغ بازگشت به سرزمین موعود به جای فلسطینیان (به عنوان ساکنان اصلی آن) وارد آن سرزمین می‌کند.

در این مبحث سعی خواهد شد تا تصویری نسبتاً روشن از روند اشغالگری و توسعه‌طلبی صهیونیستی و اشغال این سرزمین تا زمان عقب نشینی این رژیم از نوار اشغالی غزه ارائه شود. به ویژه روند تغییر مالکیت اراضی فلسطینی و تصرف دارایی‌های آنها، مسئله‌ای در خور توجه است، چرا که این امر ماهیت اصلی پروژة صهیونیسم و حمایت بین‌المللی از آن توسط قدرت‌های استعمارگر را بیشتر تبیین می‌کند.

 فصل پنجم: سلطه‌گری

مهم‏ترین هدف صهیونیسم جهانی، گسترش سلطه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... خود بر جهان با تکیه بر واژه‏های حقوقی، دینی و مذهبی است.

همان طور که در مقدمه بیان شد صهیونیسم پدیده‌ای است شوم که حدود یک قرن است که سلطه خود را بر بخش‌هایی از جهان گسترانیده و پنجه‌های اختاپوسی و جنایتکارانه خود را بر بسیاری از مراکز حساس جهانی افکنده است. از زمان بنیان‌گذاری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی نیز، سلطه این پدیده شوم (صهیونیسم جهانی) بر جهان روند فزاینده‌ای داشته است تا این جنبش استعماری و سلطه‌گر با کنترل مالی و تجاری جهان، به دست گیری قدرت سیاسی، اشغال سرزمین، در انحصار گرفتن نیازمندی‌های مردم بسیاری از کشورها، کنترل مستبدانه رسانه‌های خبری و تبلیغی و مراکز چاپ و نشر کتاب و اطلاع رسانی جهانی، مردم جهان را همچون رمه‌های گوسفند، رام خود سازد و آنان را به زنجیر بردگی و قربانگاه بکشاند و به اهداف سلطه گرانه خود دست یابد و سلطه آشکار و پنهان خود را در همه جا گسترش دهد.

فصل ششم: نظامی‌گری

"نظامی‌گری" یا "نظامی‌گرایی"، گرایش سیاسی روانی حاکم بر نظام‌های عموماً غیر دموکراتیک است که راه حل مشکلات دولت (کشور) را اعمال سیاست‌های نظامی محور می‌داند. بر این مبنا، وابستگی حوزه نظامی به عرصه مدنی نادیده گرفته می‌شود و آرمان‌های نظامیان و هنجارهای آنان، مستقیم یا غیر مستقیم، به‌تدریج به صورت ارزش‌های حاکم در می‌آید. افزایش هزینه‌های نظامی، تخصیص بیش از حد متعارف و استاندار بودجه به امور نظامی، گسترش کمی و کیفی نیروی نظامی، حفظ آمادگی همه جانبه، استفاده از قوه قهریه برای ایجاد ثبات در داخل، مدرنیزه کردن ارتش برای مقابله با تهدیدات احتمالی و دخالت مستمر و مستقیم نظامیان در امور سیاسی، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مفهوم نظامی‌گرایی به‌شمار می‌رود.

فصل هفتم: جاسوسی

"جاسوسی" نحوه عمل سازمان اطلاعات برای دست یابی به اسرار و اختراعات است. به این صورت که جاسوس از طریق شنیدن یا عکس گرفتن یا در اثر همکاری با مزدور دیگر خواهد توانست بر اسرار مورد نظر دست یابد. این اعمال بدون این که جلب توجه کند انجام می گیرد و سپس اطلاعات به دست آمده توسط جاسوسی برای دولت متبوع ارسال می‌گردد و سازمان‌های جاسوسی هنگام انجام عملیات نظامی یا مانورهای سیاسی یا معاملات بازرگانی آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.