پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

تحلیل اختصاصی| اسرائیل دیویست که خودش در غرب آسیاست ولی شیشه عمرش در اروپا و آمریکا

به عقیده بنده این کار اسرائیل آثار، نتایج و عواقب مهم و فراوانی برای این رژیم خواهد داشت. اولین و خطرناکترین أثرش تأثیر آن بر روی افکاری عمومی و موقعیت اسرائیل در اروپا و آمریکا است. چون اسرائیل همانند دیوی است که خودش در غرب آسیاست ولی شیشه عمر آن در اروپا و آمریکاست.

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ گلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گزارش شورای حقوق بشر در محکومیت جنایات این رژیم علیه فلسطینی‌ها را پاره کرد. این اقدام سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نشست ویژه‌ای در مجمع عمومی‌سازمان ملل صورت گرفت.

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این جلسه مدعی شد: «جای این گزارش تنها در سطل زباله است و این دقیقا همان کاری است که ما با این گزارش خواهیم کرد.»

استاد محمود مهتدی، پژوهشگر ارشد مطالعات استراتژیک منطقه نیز به تحلیل این موضوع پرداخت که متن آن بدین شرح است؛

پاره کردن اسناد سازمان ملل تاکنون دوباره رخ داده است؛ یک بار توسط معمر قذافی و یک بار هم توسط نماینده رژیم صهیونیستی. مقایسه این دو رفتار بسیاری از موضوعات را برای ما روشن می‌کند.

قذافی در سازمان ملل گفت: «ترکیب این سازمان به گونه‌ای است که کشورهای ضعیف و جهان سوم همیشه مظلوم هستند. مثلا همه محکومین دادگاه بین‌المللی لاهه از جهان سوم هستند و یک بار رئیس جمهور آمریکا و یا یکی از قلدرهای فعلی در آن محکوم نشدند. در حالی که منشور سازمان ملل می‌گوید همه ملت‌ها در برابر قوانین سازمان ملل برابر هستند، ولی این گونه نیست، بلکه عده‌ای حق وتو دارند. این اساسنامه مربوط به پایان جنگ جهانی دوم است و اکنون اعتبار ندارد.» در نهایت نیز قذافی آن را جلوی دوربین‌ها پاره کرد.

قذافی در آن جلسه به نام همه کشورهای جهان سوم و ضعیف در برابر کشورهای قوی صحبت کرد. ولی حرکت نماینده اسرائیل این گونه نبود؛ چون اسرائیل جزئی از حاکمیت جهانی و مسلط بر همان ابرقدرت‌هاست. اسرائیل چیزی را پاره می‌کند که مصوبات حقوق بشر است. در حالی که آقای بایدن می‌گوید: ما با تکیه بر حقوق بشر و دموکراسی اعتبارهای از دست رفته آمریکا باز می‌گردانیم.

حال چرا نماینده اسرائیل گزارش سازمان ملل را پاره کرد؟ قبل از پاره کردن این مصوبات، در داخل اروپا و آمریکا و مجامع حقوق بشری بحثی درباره ظلم‌های شدید اسرائیل در حق فلسطینیان مطرح شد. در آن جا کارشناسان اروپایی گفتند که اروپا و آمریکا در برابر این اجحاف‌های اسرائیل هیچ موضعی نخواهند گرفت. چرا؟ نمی‌خواهند یا نمی‌توانند؟ نمی‌توانند. چون اسرائیل در حاکمیت‌های آن‌ها حضور و نفوذ دارد، به همین دلیل نمی‌توانند. همچنین نمی‌خواهند که انجام دهند. چون می‌گویند حقوق انسان‌ها ارزش آن را ندارد که ما با اسرائیل روبرو شویم.

ولی به عقیده بنده این کار اسرائیل آثار، نتایج و عواقب مهم و فراوانی برای این رژیم خواهد داشت. اولین و خطرناکترین أثرش تأثیر آن بر روی افکاری عمومی و موقعیت اسرائیل در اروپا و آمریکاست. چون اسرائیل همانند دیوی است که خودش در غرب آسیاست ولی شیشه عمر آن در اروپا و آمریکاست.

البته هر چند هیچ‌گاه افکار عمومی جهان به ویژه جهان اسلام و مخصوصا کشورهای عربی برای اسرائیل مهم نبوده و آشکارا در فلسطین به حقوق مسلمانان تجاوز می‌کند، ولی در اروپا و آمریکا اینگونه نیست.

امروزه از یک سو توانایی غرب به نوعی رو به زوال است و در اطراف دنیا به ویژه در منطقه غرب آسیا اقتدارهای خالص، صمیمی و جدیدی با محوریت انقلاب اسلامی به وجود آمده که از آن به محور مقاومت یاد می‌کنیم و از سوی دیگر هر روز مطالبات اسرائیل بر استراتژی‌های اروپا و آمریکا هزینه تحمیل می‌کند. این‌گونه کارهای(پاره کردن اسناد سازمان ملل) اسرائیلی‌ها ممکن است در داخل برای راستی‌های افراطی مقداری خوش آیند باشد، ولی یقیناً شیشه عمرش ترک می‌خورد.

در داخل حاکمیت‌های اروپایی و آمریکایی شاهد هستیم که آرام آرام صدای اعتراض و انتقاد نسبت به هزینه‌هایی که اسرائیل به آن‌ها تحمیل کرده، در حال اوج گرفتن است. گذشت آن زمانی که هر کس جنایت اسرائیل را محکوم می‌کرد، یهود ستیز نامیده می‌شد.

اکنون اسرائیل در استراتژی‌های سنتی غرب در حال ایجاد اخلال است و آن‌ها را وارد به کارهایی می‌کند که در برنامه‌هایشان نیست، این یعنی بالا رفتن هزینه‌های اسرائیل بر گُرده حاکمیت‌های اروپایی که آرام آرام صدایشان در حال بلند شدن است. این حرکت‌های رژیم صهیونیستی نتایجی به نفع مستضعفین و محور مقاومت خواهد داشت، این همه صراحت در وقاحت بی سابقه است..

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.