پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

چرا خدمت سربازی برای دختران اسرائیلی اجباری است؟

رژیم صهیونیستی جمعیت قابل‌توجهی ندارد اما از آن‌جه که این رژیم استکباری همواره درصدد بوده تا قوای نظامی خود را به رخ سایر کشورها بکشد و هر لحظه در آستانه‌ی جنگ و تجاوز به سایر ملت‌ها قرار دارد، از زنان در ارتش بهره می‌برد تا شمار سربازان خود را افزایش دهد.

 

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر، سابقه‌ی حضور زنان در سازمان‌های نظامیِ صهیونیستی به سال‌های پیش از تأسیس رژیم صهیونیستی باز می‌گردد. زنان یهودی قبل از سال ۱۹۴۸م. در گروه تروریستی صهیونیستی «هَگانا» حضور داشتند. اما یک سال پس از تشکیل رژیم اشغالگر و با تصویب پارلمان این رژیم، زنان به طور رسمی وارد ارتش رژیم صهیونیستی شدند و لباس سربازی بر تن کردند. نکته حائز اهمیت این است که خدمت سربازی برای زنان ساکن فلسطین اشغالی همچون مردان اجباری است. مدت‌زمان خدمت سربازی برای زنان ۲۴ ماه است.

اما چه دلایلی باعث‌شده رژیم صهیونیستی خدمت سربازی برای زنان و دختران را اجباری کند؟ در ادامه به این پرسش، پاسخ داده خواهد شد.

 

 

افزایش مدت‌زمان خدمت سربازی

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، زنان (اسرائیلی) بایستی در سن 18 سالگی وارد ارتش شوند تا خدمت سربازی را سپری کنند. همچنین زنان و دخترانی که در بخش‌های رزمی خدمت کرده‌اند، تا سن 30 سالگی در بخش ذخیره‌ی ارتش رژیم اشغالگر حضور دارند تا در زمان نیاز از آنان در خطوط مقدم استفاده شود. زنان و دخترانی که در بخش‌های غیرعملیاتی خدمت کردند نیز بایستی تا سن 38 سالگی در بخش ذخیره حضور داشته باشند.[1]

«اِلازار اِستِرن»[2] نظامی ارشد صهیونیست که سابقه ریاست اداره نیروی انسانی ارتش رژیم اسرائیل را دارد، معتقد است که تصور ارتش این رژیم بدون حضور زنان ممکن نیست. همچنین او به صراحت به این نکته اشاره می‌کند که چنانچه زنان در ارتش خدمت نکنند، بایستی مدت‌زمان خدمت سربازی مردان به بیش از 4.5 سال افزایش یابد.[3]

 

معافیت ارتدکس‌ها از سربازی

معافیت یهودیان حریدی (ارتدکس) از شرکت در سربازی، دلیل دومی است که باعث‌شده رژیم اشغالگر تمایل ویژه‌ای نسبت به حضور زنان و دختران در ارتش داشته باشد. این دسته از یهودیان که از سال 1949م. از خدمت سربازی معاف هستند، به صورت تمام‌وقت در آموزشگاه‌های دینی (یشیوا) به مطالعه کتب مقدس یهودیان می‌پردازند.[4] نتیجه‌ی معافیت ارتدکس‌ها از خدمت سربازی، باعث‌شده تا رژیم اسرائیل دختران و زنان را جایگزین یهودیان مذهبی کند.

 

جمعیت کم یهودیان در فلسطین اشغالی

بایستی جمعیت کم یهودیان در اراضی اشغالی و معافیت اعراب ساکن در فلسطین از خدمت سربازی را به مجموعه دلایل اجباری‌بودن خدمت زنان و دختران در ارتش اضافه کرد. آخرین آمار منتشر شده از جمعیت ساکنین اراضی اشغالی توسط «سازمان مرکزی آمار [رژیم] اسرائیل»[5] نشان می‌دهد اعراب فلسطینی ۲۰ درصد (حدوداً 2 میلیون از 9 میلیون نفر) از جمعیت ساکنین فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهند. [6]

رژیم صهیونیستی جمعیت قابل‌توجهی ندارد اما از آن‌جه که این رژیم استکباری همواره درصدد بوده تا قوای نظامی خود را به رخ سایر کشورها بکشد و هر لحظه در آستانه‌ی جنگ و تجاوز به سایر ملت‌ها قرار دارد، از زنان در ارتش بهره می‌برد تا شمار سربازان خود را افزایش دهد.

 

کاهش تعداد سربازان مرد

دلیل دیگری که باعث می‌شود رژیم اشغالگر اصرار بر حضور دختران در خدمت سربازی داشته باشد، کاهش تعداد سربازان پسر در ارتش این رژیم است. علاوه بر یهودیان ارتدکس و مذهبی که در خدمت سربازی شرکت نمی‌کنند، آمارهای موجود نشان می‌دهد میزان علاقه‌ی پسران یهودی برای حضور در ارتش، کاهش یافته است و آن‌ها از خدمت سربازی فرار می‌کنند.

بر اساس آمارهای موجود، در سال ۲۰۰۴م. بیش از ۷۷ درصد سربازهای ارتش رژیم اسرائیل، مرد بودند؛ اما در سال ۲۰۱۶م. این میزان به ۷۲ درصد کاهش پیدا کرده است. این یعنی، 25 درصد از مردان در سرزمین‌های اشغالی از خدمت در ارتش فرار می‌کنند. یکی از پیشنهاداتی که از سوی صهیونیست‌ها برای ایجاد انگیزه در پسران برای حضور در ارتش مطرح شده، جذب دختران به ارتش است.[7]  در حقیقت رژیم صهیونیستی در حال استفاده ابزاری از دختران و زنان است تا تعداد نظامیان مرد را بیش‌تر کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.