پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

پرونده ویژه| رشد اقتصادی و استعمار تدریجی

کمپانی هند شرقی در ابتدا یک بنگاه تجاری بود که تنها به دنبال دریافت هر چه بیشتر امتیازات تجاری بود. اما بعد با استفاده از فریب، زور و اسلحه تمام فعالیت‌های اقتصادی سرزمین پهناور و ثروتمند هند را در انحصار خود درآورد و چیزی حدود صد سال این سرزمین و مردمش را غارت نمود.

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ کشور هند در چند سال اخیر در صنعت پوشاک و «IT» رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. بنا بر اظهارات سازمان «Nasscom» بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دنبال افزایش برون‌سپاری خدمات خود هستند تا از طریق نیروی کار و مواد اولیه ارزان، بتوانند هزینه تولید خود را کاهش دهند.

 

به گفته رئیس ناس‌کام: «شرکت‌های هندی برای بسیاری از شرکت‌های اروپایی بخصوص آن‌هایی که در سال‌های اخیر با رکود اقتصادی مواجه شده‌اند، مزایایی از قبیل کاهش هزینه‌ها و کفیت بالا را به همراه خواهند داشت». همین امر سبب شده تا رشد صاردات هند در حوزه «IT» در سال 2014م. تا دوازده درصد و با ارزشی معادل 86 میلیارد دلار افزایش یابد.1

البته این رشد خوب اقتصادی به‌طور عادلانه تقسیم نمی‌شود و ده درصد از فقیرترین مردم هند تنها 3/6 درصد از تولید ناخالص داخلی استفاده می‌کنند. در مقابل ده درصد از ثروتمندترین افراد هند 31 درصد تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارند.

نکته بعدی آن است که نخست‌وزیر به طور کاملاً آشکار اذعان می‌کند که 40% اقتصاد هند مربوط به سرمایه‌های و شرکت‌های خارجی است. این امر یعنی وابستگی اقتصادی و استعمار. در واقع هند در صورتی که بر خلاف خواسته غرب و آمریکا عمل کند در عرضه یک شب اقتصاد آن از هم فرو خواهد پاشید.2

 

شرکت‌های خارجی ابزار جدید استثمار

کشورهای غربی و جریان صهیونیسم حاکم بر آن همچون گذشته برای فتح یک سرزمین، متوسل به توپ و تفنگ نمی‌شوند بلکه قله‌های اقتصادی و معیشتی آن را فتح و یا نابود می‌کنند. به طور مثال «پراوین خاندلوال» رئیس کنفدراسیون تاجران هند در این باره می‌گوید: «شرکت آمازون و فلیپ کارت (فروشگاه اینترنتی هندی که توسط شرکت «وال مارت» خریرداری شده است) نمونه مدرن «کمپانی هند شرقی» است. هدف آنان تجارت نیست بلکه کنترل بازار است».

کمپانی هند شرقی در ابتدا یک بنگاه تجاری بود که تنها به دنبال دریافت هر چه بیشتر امتیازات تجاری بود. اما بعد با استفاده از فریب، زور و اسلحه تمام فعالیت‌های اقتصادی سرزمین پهناور و ثروتمند هند را در انحصار خود درآورد و چیزی حدود صد سال این سرزمین و مردمش را غارت نمود.

قبل از این هم شرکت تاکسی‌رانی هند به کنترل بازار حمل و نقل توسط شرکت تاکسی‌رانی  آمریکایی  «اوبر» اعتراض کردند و دولت هند نیز این شرکت را مجبور نمود تا قیمت حمل و نقل مسافر خود را افزایش دهد.3 این تنها بخشی از رفتار خزنده و مخفی شرکت‌های خاجی در حال توسعه در هند است. بنابراین توسعه اقتصادی در یک کشور همیشه به معنی افزایش رفاه و عدالت برای آن سرزمین نیست.

انتهای پیام/

پی‌نوشت:

1   شرکت‏‌های اروپایی به صنعت آی‌تی هند رونق می‌‏بخشند: .https://www.systemgroup.net/tech-news/

2- ابر اقتصاد آینده: https://vista.ir/m/a/g8umi/ 

3- http://ana.ir/i/447998

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.