پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

پرونده ویژه| مرکز حقوقی شورات هادین

دانشجویان رشته حقوق در دانشگاه‌های معتبر رژیم اسرائیل و ایالات متحده آمریکا می‌توانند در این دوره شرکت کنند تا با نحوه مبارزه علیه سازمان‌های تروریسی (مطابق با تعریف نظام استکبار) آشنا شوند.

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ مرکز حقوقی «شورات هادین»[1] نهادی به ظاهر غیردولتی است که سال ۲۰۰۳م. تأسیس شد و مرکز آن در شهر تل‌آویو قرار دارد. فلسفه به وجود آمدن این مرکز، مقابله با دادخواست‌های حقوقی، تحریم‌های دانشگاهی و اقتصادی و کلیه تلاش‌ها برای تضعیف رژیم اسرائیل و به طورکلی حمایت حقوقی از این رژیم است. در این یادداشت، به معرفی برنامه‌ها و سیمنارهای سال 2019م. مرکز حقوقی شورات هادین خواهیم پرداخت.

 

سمینارها و دوره‌های آموزشی

مرکز حقوقی شورات هادین در سال 2019م. چهار کنفرانس و تور آموزشی با موضوعات مختلف و با همراهی موساد، ارتش رژیم اسرائیل و سایر نهادهای این رژیم برگزار کرده است. در ادامه به این نشست‌ها و مهم‌ترین رویدادهای آنان اشاره خواهد شد:

 

دوره‌ی آموزشی «مأموریت نبرد نهایی برای اسرائیل»؛ 27 می تا 3 ژوئن:

در نخستین روز این کنفرانس دکتر «یوزی آراد»[2] رئیس سابق بخش اطلاعات موساد به سخنرانی پرداخت و واقعیت این رژیم در منطقه را شرح داد. در روز دوم این سمینار که بخشی از آن در «محدوده ملی المپیک هرتزلیا»[3] برگزار شد، مانور عملی کنترل جنگ و تظاهرات شهری برگزار شد. در روز سوم نیز رئیس سابق تحقیقات در بخش اطلاعاتی موساد، جلسه‌ای توجیهی با موضوع «وضعیت استراتژیک در خاورمیانه و پیامدهای آن برای رژیم صهیونیستی» برگزار کرد.

در چهارمین روز این سمینار، شرکت‌کنندگان به ارتفاعات جولان، مرز فلسطین اشغالی و لبنان و... سفر کردند و جلسات توجیهی با حضور مقامات ارشد اطلاعاتی و نظامی رژیم اسرائیل برگزار شد. شرکت‌کنندگان در روزهای پنجم تا هشتم این دوره نیز به مناطق نظامی و اطلاعاتی مختلف رژیم اشغالگر و شهرهای مختلف فلسطین اشغالی سفر کرده و در کلاس‌های آموزشی مختلف حضور پیدا کردند.

 

کنفرانس «قانون جنگ»؛ 25 و 26 ژوئن:

این سمینار به علت نگرانی مرکز حقوقی شورات هادین از نحوه دفاع از یهودیان و رژیم صهیونیستی و چگونگی مقابله با گروه‌هایی که این مرکز آنان را گروه‌های رادیکال اسلامی می‌نامد، برگزار شد. به طور کلی مجموعه کنفرانس‌های قانون جنگ با تأکید ویژه بر موضوعات اینترنت و سایبر مانند تحریک تروریستی (مطابق با تعریف نظام استکبار) در رسانه‌های اجتماعی، جنگ سایبری و قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی توسط شورات هادین برگزار می‌شوند. «جان بولتون»[4] مشاور امنیت‌ملی پیشین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله میهمانان ویژه‌ی شورات هادین در این مجموعه کنفرانس‌ها بوده است.

 

سیمنار «آموزش وکلای فعال»؛ 24 تا 30 ژوئن:

این سمینار آموزشی هفت‌ روزه شامل سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی بود که با حضور محققان حقوقی برجسته صهیونیستی و غیرصهیونیستی، نماینده عالی دادگستری سابق رژیم اسرائیل و... برگزار شد. این دوره همچنین شامل سفرهای میدانی به آژانس‌ها و مؤسسات اسرائیلی (از جمله دادگاه‌های نظامی، آژانس‌های امنیتی رژیم اسرائیل، پایگاه‌های ارتش و گذرگاه‌های مرزی) بود. تمام برنامه‌های این دوره آموزشی به شکلی برنامه‌ریزی شدند تا وکلای حاضر این دوره، قدرت و مهارت دفاع حقوقی از رژیم صهیونیستی را به دست آوردند.

 

دروه «تربیت کارآموز»؛ جولای و دسامبر:

دانشجویان رشته حقوق در دانشگاه‌های معتبر رژیم اسرائیل و ایالات متحده آمریکا می‌توانند در این دوره شرکت کنند تا با نحوه مبارزه علیه سازمان‌های تروریسی (مطابق با تعریف نظام استکبار) آشنا شوند. شرکت‌کنندگان علاوه بر کسب مهارت، وارد حوزه کار عملی می‌شوند و یادداشت‌ها و دادخواست‌ها در زمینه‌های مختلف حقوقی را نوشته و تدوین می‌کنند.

دانشجویان همچنین در دادگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی حاضر می‌شوند و نیز می‌توانند در جلسات سخنرانی مقامات ارشد مرکز شورات هادین شرکت کنند. رزومه‌کاری و علمی شرکت‌کنندگان در این دوره پربارتر شده و در آینده نسبت به سایر دانشجویان حقوق مشغول به کار می‌شوند. مرحله اول این دوره در ماه جولای برگزار شد و مرحله بعدی نیز در ماه دسامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

 

دوره «مأموریت نهایی موساد برای اسرائیل»؛ 18 تا 25 نوامبر:

این دوره هشت روزه اواخر سال 2019م. برگزار شد و هزینه ثبت‌نام باتوجه به امکانات هتل و پذیرایی، 1355 و یا 3750 دلار بود. طبق برنامه، روز اول دوره مذکور با برگزاری مراسمات اولیه انجام می‌شود و سپس در روز دوم، یکی از عوامل برجسته موساد درخصوص نحوه متوقف‌کردن مسیر انتقال پول به گروه‌های تروریستی (مطابق با تعریف نظام استکبار) سخنرانی می‌کند، همچنین شرکت‌کنندگان از موزه موساد بازدید کرده و در کلاس‌های آموزشی عوامل موساد و وزارت جنگ رژیم اسرائیل شرکت می‌نمایند.

در روز سوم نیز عوامل برجسته و کهنه‌کار موساد جلساتی آموزشی با موضوعات مختلف و نحوه فعالیت در سازمان‌های اطلاعاتی را به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهند. در ادامه نیز حاضرین در اردو از مرکز کنترل گشت‌مرزی دیدن می‌کنند. در روزهای چهارم و هفتم به ترتیب تکنیک‌های نظامی و سایبری ضد ترویسم (مطابق با تعریف نظام استکبار) آموزش داده می‌شود. در سایر روزهای این دوره نیز کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شوند، اما به دلیل تعدد این برنامه‌ها و اهمیت نه چندان زیاد، از معرفی آنان صرف‌نظر شد.

منبع:

https://israellawcenter.org/

پی نوشت؛

[1]. Shurat HaDin

[2]. Uzi Arad

[3]. National Olympic Range Herzliya

[4]. John Bolton

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.