پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

تحلیل| آمریکا، بهشت یهود

اگر پیش از مهاجرت، یهودیان در کشورهای اروپایی به سبب نفوذ و سیطره کلیسا به عنوان شهروندان درجه دو تحت‌فشار و آزار به سر می‌بردند، اینک در سرزمین جدید آمریکا می‌دیدند که دولت، حساب دین را از سیاست جدا ساخته است.

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ در اواخر قرن نوزدهم و در سال ۱۸۸۱م. ما شاهد موج سوم مهاجرت یهودیان از اروپای‌شرقی به آمریکا هستیم. عامل اصلی افزایش مهاجرت یهودیان به آمریکا در طول این سال‌ها این بود که آنان سرزمین جدید خود را محیطی امن و راحت برای زندگی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود یافتند.

اگر پیش از مهاجرت، یهودیان در کشورهای اروپایی به سبب نفوذ و سیطره کلیسا به عنوان شهروندان درجه دو تحت‌فشار و آزار به سر می‌بردند، اینک در سرزمین جدید آمریکا می‌دیدند که دولت، حساب دین را از سیاست جدا ساخته و تعصبات دینی را ملغی اعلام کرده و عرصه‌ای فراخ برای فعالیت و اقتدار و نفوذ آنان فراهم آورده است.

جدول ذیل که برگرفته از منابع متعدد تاریخی در خصوص یهودیان در آمریکاست، نشان می‌دهد که چگونه تعداد یهودیان آمریکا در طول ۱۲۰ سال به بیش از ۵۰۰ برابر رسیده است.

http://uupload.ir/files/y882_photo_2020-02-16_13-47-25.jpg

یهودیان مهاجر در آمریکا نام‌های عبری همچون آبراهام، موشه، ساره، الیعاذر و ... بر فرزندان خود نهادند و محله‌های خویش را نیز با نام‌های عبری مانند حبرون، شالم، کنعان و... نام‌گذاری کردند.

بنابراین چندان شگفت‌آور نبود که یهودیان آن دوره، آمریکا را «سرزمین موعود» و «کنعان جدید» و شهر نیویورک را «اورشلیم» نامیدند و کسب سودهای کلان و منافع بی‌حساب را همچون «من و سلوی»[1] برشمردند.

دل‌باختگی اینان نسبت به سرزمین زرخیز و سرشار از نعمت آمریکا و احساس آزادی و امنیت و رفاه در آن به حدی بود که آن را «بهشت یهود» خواندند. در این مورد «استیون وایز» خاخام یهودی آمریکا می‌گفت: «آمریکا همان صهیون ماست».

منبع: احمد کریمیان، یهود و صهیونیسم

 

1 - در معنای منّ و سلوی بین مفسرین اختلاف فراوانی هست ولی به لحاظ لغت منّ به معنای صمغ و شیره بعضی از درختان است که سالهای پر برکتی بر بنی اسرائیل گذشته و درختان و گیاهان آن سرزمین پر از صمغ و شیره شیرین شده است و سلوی را اگر چه به معنای عسل گرفته اند ولی در واقع یک نوع پرنده بوده است که طبق روایات شامگاهان برای بنی اسرائیل آمده است. که این پرنده پر گوشت و شبیه و اندازه کبوتر بوده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.