پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

چرایی حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین

این دلیل نیز نمی تواند درست باشد، چون اگر این گونه است چرا این عده نمی روند و از مسلمانان بوسنی و یا کشمیر و یا مظلومانی که در سراسر دنیا وجود دارند حمایت کنند؟ علاوه بر این آیا اگر فلسطینی ها بخواهند با رژیم صهیونیستی صلح کنند ما باز دست از دشمنی با این رژیم غاصب خواهیم کشدی؟ قطعاً این گونه نیست.

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر؛ علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین در  نخستین جلسه از سلسله نشست های علمی “تمدن اسلامی؛ راهبردهای مقاومت” با محوریت “فلسطین، دفاع پیش دستانه”  با اشاره به فعالیت علما و بزرگانی همچون مرحوم شیخ احمد کافی و شهید مطهری در زمینه حمایت و موضع گیری درباره فلسطین گفت: امام راحل از شروع نهضت انقلاب اسلامی یکی از مباحث جدانشدنی از انقلاب را حمایت از فلسطین و برخورد با یهود معرفی کردند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی آرمان فلسطین به خوبی شناخته نشده است، اظهار داشت: این موضوع نه در سطح مسؤولان، نه در سطح نخبگان و نه در سطح عموم شناخته نشده است.

سلطانشاهی خاطرنشان کرد: این که گاهی شعارهایی همانند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و مواردی از این دست داده می شود که حضور ایران در فلسطین را به چالش می کشاند یا از عدم آگاهی نشأت می گیرد و یا از سر عناد و قصد سوء است؛ بدیهی است که برای افراد ناآگاه باید این مسأله را به خوبی تبیین کرد تا جایی برای شبهه باقی نماند.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین به تبیین نسبت ایران به حضور در فلسطین پرداخت و ابراز کرد: امام خمینی(ره) در سال ۶۱ فرمودند «مسأله قدس یک مسأله شخصی نیست و مسأله مخصوص به یک کشور یا مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که پی ریزی شد تا آن زمان که این سیاره در نظام هستی در گردش است».

وی اضافه کرد: اگر ما به همین موضوع و سخن امام خمینی(ره) توجه کنیم دیگر لازم نیست برای حضور خودمان در فلسطین صغری و کبری بچینیم و استدلال کنیم.

سلطانشاهی با انتقاد از این که امروزه به مسائل و مشکلات پاسخ های ساده و سطحی داده می شود، ابراز کرد: برخی برای این که حضور ایران را در منطقه توجیه کنند دست به استدلال ها و پاسخ هایی زده اند که مورد مناقشه است.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین با بیان این که «اقتضای امنیت و منافع ملی» نخستین دلیلی است که برخی برای حضور ایران در فلسطین نام می برند، ابراز کرد: این دلیل به نظر درست نمی آید، زیرا اگر فرض کنیم که رژیم صهیونیستی منافع ما را تضمین کند باید دست از حمایت فلسطین برداریم در حالی که ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: افزون بر دلیل ذکر شده باید بگوییم که اتفاقاً ما با حمایت از فلسطین منافع خود را به خطر انداخته ایم ، زیرا همه دنیا می خواهند که ما دست از حمایت برداریم و هنگامی که حمایت نکنیم منافع مان بیشتر تأمین می شود.

سلطانشاهی با اشاره به این که «انسانیت و بشر دوستی» دومین دلیلی است که برخی برای توجه حضور ایران در فلسطین مطرح می کنند، بیان کرد: این دلیل نیز نمی تواند درست باشد، چون اگر این گونه است چرا این عده نمی روند و از مسلمانان بوسنی و یا کشمیر و یا مظلومانی که در سراسر دنیا وجود دارند حمایت کنند؟ علاوه بر این آیا اگر فلسطینی ها بخواهند با رژیم صهیونیستی صلح کنند ما باز دست از دشمنی با این رژیم غاصب خواهیم کشدی؟ قطعاً این گونه نیست.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین تصریح کرد: دلیل اصلی ما برای حمایت از فلسطین و قدس ارزش و اهمیتی است که این سرزمین دارد و در حقیقت ما برای اعتقادات خودمان است که از این سرزمین دفاع و حمایت می کنیم؛ اهمیت و ارزشی که این سرزمین دارد می ارزد که هزاران جمهوری اسلامی برای آن ارزش تلاش و فداکاری کند..

وی تأکید کرد: فلسطین و قدس شریف دروازه آسمان و محل بعثت انبیای الهی است؛ همچنین محل معراج پیامبراکرم(ص) و قبله نخست مسلمانان است و ما در حقیقت برای اعتقادتمان در این سرزمین حضور داریم.

سلطانشاهی با بیان این که سرزمین مقدس فلسطین توسط شرورترین نوع بشر اشغال شده است، گفت: این قوم بر اساس قرآن کریم به بدعهدی، حرص به دنیا و پیامبرکشی معروف هستند و هم اکنون وظیفه ما به عنوان یک موحد حمایت از این سرزمین مقدس است.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین راهکار دیپلماسی ایران برای حل مسائل فلسطین را برپایی رفراندوم معرفی کرد و اظهار داشت: باید ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در رفراندوم شرکت کرده و حاکمیت خود را تعیین کنند؛ بدیهی است که مهاجران به این سرزمین حق رأی ندارند.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر

شبکه‌ای برای شناخت شدیدترین‌‌دشمن

امام خامنه ای (حفظه الله تعالی):

امروز دشمن اصلی ما در دنیا، صهیونیست و استکبار است. پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملت است. در صورتی که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملت نیست! ملت ساکن آن مناطق، ملتی است که امروز آواره است! اسراییل، از اوّل با ظلم و آدمکشی، با دروغ و فریب به وجود آمده است. مردم فلسطین، در خارج از فلسطین، با حال کوخ نشینی و اردوگاه نشینی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها و وطن آنها در اختیار کسانی است که از اروپا، از استرالیا، از آمریکا، از آسیا و از آفریقا به آن جا رفته‌اند و یک ملت جعلی و دروغین به وجود آورده‌اند و در آن جا به نام یک ملت، زندگی میکنند و دولتی هم دارند! اساساً چنین ملتی، وجود و هویّتی ندارد.